Seuran tapahtumat

Etusivu / Tapahtumia: 2019

Meriretki

Kesän aloittaa meriretki Haapasaareen 29. kesäkuuta eli viikkoa juhannuksen jälkeen. Retkelle lähdetään Kotkan Sapokanlahden satamasta vesibussi Vikla II:lla lauantaiaamuna klo 10. Aikaa on varattu kuusi tuntia. Perillä tutustutaan Haapasaareen, käydään katsomassa kirkkoa ja nautitaan Haapasaari-seuran valmistama lohikeitto sekä pullakahvit. Seiskari-seura maksaa osan matkan ja ruokailun hinnasta, osallistujille maksu on 40,00 €/henkilö. Lapset 4-11 v. puoleen hintaan eli 20,00 €. Seuran ulkopuolisille matkan hinta on sama kuin jäsenille, mutta heille suositellaan painokkaasti jäseneksi liittymistä!
Lähtöpaikka Sapokan laituri 2, osoite Tallinnankatu, Kotka. Vikla II:n liikennöitsijä on Meriset Oy.
Ilmoittautumiset 15.6. mennessä:

Jari Herrala p. 040-7423 614 tai jp.herrala@gmail.com
Anja Leinonen p. 050-5219 924 tai anjaleinonen@saunalahti.fi

Lännestä on suunnitteilla yhteiskuljetus tai kimppakyyti, jolle on lähdettävä aamuvarhain (viimeistään 5.30 Turusta). Matka Turusta Kotkaan tehdään omalla kustannuksella ja sen kulut tasataan, seura ei pysty osallistumaan tähän. Reissua järjestää Antti Lehmuskoski, jonka tavoittaa
p. 050-5590 314 tai antti.lehmuskoski@pp.inet.fi

Jaakonmarkkinat

Heinäkuussa Seiskari-seura osallistuu omalla kojullaan Rymättylän Jaakonmarkkinoille 20.7. ja Kotkan Meripäiville 25.-28.7. Molempiin tapahtumiin on talkooapu tervetullutta. Meripäivien osalta yhteyttä voi ottaa Anja Leinoseen ja Rymättylän osalta Antti Lehmuskoskeen.

Kesäjuhla

Seiskari-seuran perinteinen kesäjuhla järjestetään 4. elokuuta klo 12 alkaen Helsingissä, tutussa paikassa, Poliisien kesäkodilla, osoitteessa Kyyluodontie 1, Lauttasaari. Luvassa on jälleen kesäistä ohjelmaa ja yhdessäoloa meren rannalla. Lipun hinta on 20,00 €, joka sisältää ruokailun ja kahvin. Yhteiskuljetukset lähtevät klo 9 Haminasta ja Turusta, jos lähtijöitä on tarpeeksi. Ilmoittautumiset Jari Herralalle, Anja Leinoselle ja Antti Lehmuskoskelle (yhteystiedot yllä) sekä lisäksi Raija Herrala-Nurmi p. 040-7374 678 tai rihe@netti.fi .

Kesäpäivä Jollaksessa

Kokonaan uutena tapahtumana Seiskari-seura järjestää kesäpäivän vieton Villa Salmelassa Jollaksessa sunnuntaina 25. 8. Tapahtuma on ideoitu erityisesti pääkaupunkiseudun seiskarilaisten kokoamiseksi yhteen. Simunat ja laskiaisen vietot kuihtuivat Helsingistä jo muutamia vuosia sitten. Nyt katsotaan, löytyykö kiinnostusta vähän erilaiseen, vapaamuotoiseen kokoontumiseen. Jotain pientä syömistä järjestetään ja sauna on varattu. Tarkemmin kerromme kesäjuhlassa, nettisivuilla ja Facessa, kunhan tapahtuma lähestyy. Varaa nyt jo päivä kalenteriisi, jos kiinnostaa! Paikka on Pääkaupunkiseudun Karjalaisyhteisöt Pääsky ry:n kesäkoti Jollaksessa osoitteessa Meri Perttilän polku 8, 00850 Helsinki. Tarkemmin voi katsoa Villa Salmelan esitteestä, joka löytyy mm. Facebookin Seiskari-ryhmän osasta Tiedostot.

Kirkkopyhä

Ulkosaarelaisten yhteistä kirkkopyhää vietetään Kotkassa lokakuussa poikkeuksellisen juhlallisesti, sillä tuleehan ulkosaarten evakuoinnista ja talvisodan syttymisestä tänä vuonna kuluneeksi tasan 80 vuotta. Muistojumalanpalvelus pidetään Kotkan kirkossa 13.10.2019 klo 10. Sen jälkeen on vuorossa juhlatilaisuus.

Simunat

Syksyn Simunat Syksyn edetessä 27.10. kokoonnutaan jälleen simunoita viettämään. Lännessä on varattu tilaa Raision ABC:ltä (valtatie 8 ja Kustavintien liittymässä) ja idässä simunoita vietetään Haminassa kumppanuustalo Hilmassa (Kadettikoulunkatu 3), molemmat alkavat klo 12.

Seiskari-seuran vuosikokous

10.3.2019 klo 13 alkaen Karjala-talon Laatokka-salissa (osoite Käpylänkuja 1, Helsinki)
Vuosikokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat eli vuoden 2018 toimintakertomus ja tilinpäätös, alkaneen vuoden 2019 toimintasuunnitelma ja talousarvio, jäsenmaksun suuruus sekä henkilövalinnat. Hallituksen puheenjohtaja valitaan vuodeksi kerrallaan, ja jotkut hallituksen jäsenet eivät enää voi jatkaa tehtävässään. Myös Seiskarilainen-lehti ja huvitoimikunta, jonka vastuulla on kesäjuhlan järjestäminen, kaipaavat tekijöitä.
Toimintasuunnitelmassa on kesäjuhlan lisäksi mm. merellinen päiväretki Haapasaareen sekä kesäpäivän vietto Villa Salmelassa Helsingin Jollaksessa. Kannattaa tulla kuulemaan!

Kokouksen jälkeen muistellaan ja maistellaan hetken ajan seiskarilaista ruokaperinnettä. Ensin virittelemme muistia ja makuhermoja parilla puheenvuorolla. Sen jälkeen katsotaan, mitä pöytään on katettu. Myös kaikki osanottajat voivat jakaa ruokamuistojaan yhteiseksi iloksi.
Seuran myyntipöydällä Seiskarilainen-lehtiä, kirjoja, kortteja, silmälasiliinoja ym. Tilaisuuden päätteeksi tälläkin kertaa arpajaiset.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset ruokailuun ja kuljetuksiin 3.3. mennessä: Antti Lehmuskoski p. 050-5590 314 tai antti.lehmuskoski@pp.inet.fi Raija Herrala-Nurmi p. 040-7374 678 tai rihe@netti.fi Jari Herrala p. 040-7423 614 tai jp.herrala@gmail.com Anja Leinonen p. 050-5219 924 tai anjaleinonen@saunalahti.fi