Jäsenyys

Jäseneksi
Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki Seiskarista ja ulkosaarelaisuudesta kiinnostuneet. Tule mukaan mukavaan joukkoon viihtymään vanhojen ja uusien reitaleitten pariin - ja samalla oppimaan jotain uutta juuristasi. Seiskari-seuran hallituksen jäsenet kertovat mielellään lisää seuran toiminnasta
Jäsenmaksu
Vuotuinen jäsenmaksu on aikuisilta 15€.

Alle 18-vuotiailta ei peritä jäsenmaksua. Seuran jäsenmaksulla katetaan seuran toimintaa, esimerkiksi jäsentiedotteet, jäsenille maksuttomat seminaarit ja edulliset yhteiskuljetukset.
Lisätietoa
Jäsenrekisterin ylläpitäjä auttaa käytännön jäsenyysasioissa, kuten jäseneksi liittymisessä ja osoitteenmuutoksissa.

Jäsenrekisterin ja seuran muut yhteystiedot löydät tämän sivun alalaidasta.

Seuran historia

Seuran perustaminen. Seiskari-seura ry on vanhimpia luovutetun alueen pitäjäseuroja. Seura perustettiin 1932 edistämään Seiskariin suuntautuvaa kesävierasmatkailua. Hankkeen puuhamiehinä olivat Seiskarin saarnaaja-opettaja Akseli Elomaa ja saarella perheineen kesiään viettänyt Lappeenrannan kirkkoherra Kaiku Kallio.

Seuran perustamiskokous pidettiin 24.7.1932; paikalle tuli yli 60 saarelaista ja seuraan liittyi heti runsaasti jäseniä.

Ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin Majakkamestari Toivo R. Rytkölä. Varapuheenjohtajaksi valittiin Eemil Hotanen, sihteeriksi Juho Heikkola ja rahastonhoitajaksi Yrjö Rytkölä. Muut johtokunnan jäsenet olivat Simo Hotanen, Matti Ämmälä, Mauno Simola, Matti Rytkölä ja Hellin Elomaa. Seiskari-seura ry rekisteröitiin yhdistysrekisteriin 12.11.1932.

Nykyisin seura toimii seiskarilaisten ja heidän jälkeläistensä yhdyssiteenä. Se järjestää erilaisia saarelaisesta elämästä ja kulttuurista kertovia tapahtumia sekä julkaisee siitä kertovaa materiaalia. Seurassa on noin kolmesataa jäsentä.
seiskari seura vanhalogo

Seiskari-seuran hallitus

Eila-Sisko Helisma
Puheenjohtaja